27 Nisan 2009 Pazartesi

hafta nerede başlar? nerede biter? peki ya hayat???

Hafta nerede başlar nerede biter? peki hayat nerede başlar, nerede biter? çok mu felsefik bir giriş oldu, ama bu sabah biraz bu haldeydim, hatta nasılsın diye soran birine de iyilik nedir, sadece sağlık mıdır, sadece insanın bir işinin olması mıdır, nedir diye sordum. o da çok mu felsefe kitabı okuyorsun dedi, acaba kitap okumaya zamanım olmaması bu halde olmam için bir sebep olabilir mi? bu arada sabah mesai başında yazmaya başladığım yazıyı mesai bitimine yakın devamını getirebildiğimi söylersem ne dersiniz? yazıdan çok sorulara dönüşen bir yazılı sınav gibi oldu, peki cevaplar nerde? dün geceden beri o kadar çok cevapsız soru oluştu ki kafamda, sayısını bilmiyorum.. gerçi belki de sorularımın cevapları çok açık ve ortada ve beni karıştıran, dağıtan da bu oldu dün geceden beri.. offf offf neden ara ara böyle oluyor insan, neden bu kadar çok karışıyor, neden bu kadar dağılıyor, hayat neden bu kadar zor, neden her şey açık, net ve her şey karşılıklı yaşanılabilir değil??? karşılıklı bir şey yaşamak bu kadar mı zor? hep sürünmek mi gerekiyor? hep üzülmek mi? hep acı çekmek mi düşüyor bana? neden insanlar saplatılarından kurtulamıyorlar ve neden önlerindeki mutluluğu göremiyorlar.. peki bir önceki cümleyi yazan ben neden bir şeyleri saplantı haline getiriyorum? üzerine daha önce de yazdığım "özledim but it is ok" diyemiyorum, ki özledim bile diyemiyorum, başkası için söylenen özledimler beni benden alıp, dağıtıyor? neden doğru kişiler doğru kişileri özleyemiyor bu dünyada bir türlü??? cevap istiyorum, cevap..
..ya da hayat istiyorum, ya da karşılık istiyorum ya da mutluluk istiyorum, hepsi aynı kapıya çıkıyor, ama bu kapı nerde? ben neden bir türlü bu kapının anahtarını bulamıyorum da hep deliğe gözümü dayayıp acı çekiyorum?? peki benim elimdeki anahtarların doğru deliği nerde? anahtar değiş tokuşu yapma şansı yok mu???
bir kaç soru daha..
ben hayatta nerdeyim? isteyenin istediği zaman ulaşabilieceği bir noktada olmak iyi bir şey mi yoksa kötü mü? ulaşılabilir olunca senin hep el altında olacağını düşünüp sana daha mı az değer verirler? birine hakettiğinden fazla değer verirsen bu onun gözünde değerinin düşmesine mi neden olur? bu gibi durumlarla karşılaşmamak için değer mi vermicez kimseye?? peki değer görmek için ne yapmalı? insanlara kötü mü davranmalı??
insan yaşamında dönemler vardır.. kime neye ne hissedeceğini ne yapacağını bilemez..
ben şu anda o dönemdeyim..
istediğim kişiye, kişilere istediğim gibi DEĞER VERMEK, VERDİĞİM DEĞERİ GÖSTERMEK, SÖYLEMEK İS-Tİ-YO-RUUUM!
ama sonrasında da KARŞILIK İS-Tİ-YO-RUUUM, DEĞER GÖRMEK İS-Tİ-YO-RUM, HAYATINDA YER İS-Tİ-YO-RUM, yokluğumda EKSİKLİK OLMASINI İS-Tİ-YO-RUM!
çok mu şey soruyor ve çok mu şey istiyorum bilmiyorum???
sorgu, sual.. egi..

1 yorum:

gns dedi ki...

ah be cicim ya ahh..
sorularına cevap olmayı nasıl isterdim..şunu biliyorum "özledim" ne söyleyene ne söyletene ne de duyana hayrı olan bir cümledir..ama en yüksek tahribi kimde yapar biliyorum..çare midir çözüm müdür yok saymaya çalışmak mıdır hiç bilemiyorum..yani bende de yanıtsız soruların :(